JMango360 biedt Mobiele Shopping Apps in partnership met Lightspeed

JMango360 en Lightspeed breken de markt voor mobiele apps open met een flexibel ‘SaaS’ model voor Shopping Apps

Webshopeigenaren kunnen nu zelf eenvoudig en snel een eigen mobiele Shopping App maken met JMango360, geïntegreerd op het Lightspeed platform

Amsterdam, 16 Augustus 2016 –Nederlands grootste aanbieder van webwinkel software, Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop), gaat een partnership aan met JMango360 voor het aanbieden van Mobiele “Shopping Apps”.

Webshopeigenaren kunnen nu zelf eenvoudig een App bouwen en deze in de iTunes store of Google App store aanbieden. Daar kunnen de Apps door de consument worden gedownload, waarna deze door het assortiment van de webwinkel kan bladeren, producten in zijn winkelwagentje kan leggen, en vervolgens eenvoudig kan afrekenen.

Het maken van de mobiele App is zeer laagdrempelig; er is geen technische kennis voor vereist. Webwinkels die gebruik maken van Lightspeed eCommerce kunnen de extensie van JMango360 vinden in de Appstore van Lightspeed. Eenmaal ingelogd volstaat een druk op de knop om alle producten en instellingen van hun Lightspeed webwinkel om te zetten naar een App. Vandaar dat er wordt gesproken van een ‘Doe-het-Zelf’-model.

Het aankopen via de smartphone, ook wel Mobile Commerce of m-Commerce genoemd, heeft in het afgelopen jaar een enorme vlucht genomen. Volgens onderzoeksbureau GfK is het mobiele aandeel van de Nederlandse e-Commerce in het eerste kwartaal van 2016 met 60% gegroeid ten opzichte van een jaar daarvoor, waarmee de groei van dit segment meer dan vier keer zo groot is als de groei van de gehele e-Commerce markt (13%).

Ruud Stelder, Directeur Global eCommerce Revenue bij Lightspeed:

“Bij Lightspeed verwachten we dat het mobiele verkeer de komende jaren door zal groeien. Voor veel merken en speciaalzaken is een native app de oplossing om klanten aan je winkel te binden. Onze samenwerking met JMango360 zorgt ervoor dat we een fantastische oplossing kunnen bieden aan onze merchants. Het zijn prachtige Apps die met een aantal klikken zijn te installeren via onze App Store.”

Eelco van Wijk, Chief Commercial Officer van JMango360:

"Het is voor ons belangrijk om te integreren met Lightspeed, omdat hun klanten gewend zijn om zelf hun webshop te maken en te onderhouden, wat goed aansluit bij ons ‘Doe Het Zelf’-model voor Apps. Bij Lightspeed staat Gemak centraal, en hun laagdrempeligheid is direct ook de reden dat ze de afgelopen jaren zo’n enorme groei hebben doorgemaakt. Dankzij de koppeling met Lightspeed worden alle technische en financiële drempels voor Nederlandse webwinkels om hun eigen App te krijgen weggenomen.”

Webwinkel Ledlampenkopen.nu heeft een JMango360 app op basis van een ander e-Commerce platform. Zij zeggen over de Mobiele App:

“De App heeft de aankoopfrequentie van mijn meest loyale klanten verhoogd. Mijn cijfers zeggen genoeg; meer dan 20% van onze bestellingen komen vanuit de App. Ik kan deze oplossing aanraden aan iedere webwinkel die op zoek is naar een schitterende App voor een eerlijke prijs”, aldus JMango360 klant Leo Diemel, eigenaar van LEDlampenkopen.nu

Bekijk hier de JMango360 extensie in de Lightspeed Appstore:

Over Lightspeed

Lightspeed, bouwt aan commerce oplossingen van A-tot-Z, voor winkeliers om op verder te kunnen groeien. Zij doen dit door alle verkooppunten samen te brengen; voorraadbeheer, e-commerce, relatiebeheer en rapportage over alle verkoopkanalen, in de winkel en online.

Meer dan 35.000 klanten draaien op Lightspeed, met een gezamenlijke omzet van €12 miljard per jaar.

Over JMango360

JMango360 stelt e-commerce ondernemers in staat om op eenvoudige wijze prachtige Shopping Apps voor hun eigen webwinkel te maken. De Apps verhogen de klanttevredenheid en de conversie. JMango360 is een Nederlands bedrijf met hoofdkantoor in Amsterdam en vestigingen in Hanoi en Melbourne.

221651 apps 96dfd8 large 1471265434
221655 oroblu 0a838a large 1471265486
221654 musthaves ed447a large 1471265476
221653 kidsdepartment aa6599 large 1471265462
221652 goudakaasshop 128f59 large 1471265453
221656 back end%20jmango360 65d6fc large 1471265496
Over JMango360

About JMango360

JMango360 is a platform that enables every online retailer to have their own stunning m-commerce mobile app, fully integrated with Magento and Lightspeed. JMango360 was awarded for the Innovation Tech Trailblazer Award and recently for the Meet Magento Innovation Award. JMango360's SaaS model features no set-up costs upfront, only a low monthly fee.

JMango360: Powering Mobile. Empowering Your Business